Włóczykij

Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży - Włóczykij

- Impreza podróżnicza "Szczecin podróżami stoi"

18 czerwca 2011 Szczeciński Klub Podróżnika SZKaPa zaprasza na imprezę podróżniczą "Szczecin podróżami stoi", która odbędzie się w Domku Grabarza. Poprzez organizację tego wydarzenia organizatorzy chcą pokazać, że w Szczecinie nie brakuje ludzi z pasją, którzy dokonują rzeczy ciekawych i udowadniają, że swoje marzenia można spełnić w bardzo prosty sposób. Wszyscy ciekawi świata, spragnieni podróżniczych opowieści i klimatów, będą mieli okazję spędzić sobotnie popołudnie i wieczór wśród podobnych sobie i zatopić się w historiach szczecińskich podróżników na temat Birmy, Nowej Zelandii i Afryki Zachodniej. Oprócz tego po zachodzie słońca wystąpi teatr ognia F.A.N, a na zakończenie zaśpiewa Daniel Klein.

Impreza została zorganizowana przy współpracy z Klubem Storrady, partnerem głównym zostało Miasto Szczecin, a patronatem medialnym objęło Polskie Radio Szczecin, portale Peron4 oraz Imprezy Podróżnicze.

PROGRAM:
17:00 - pokazy slajdów:
- Michał Przyborowski "Birma"
- Michał Stankiewicz "Nowa Zelandia w 10 miesięcy"
- Piotr Kowalczyk "Wyprawa do Afryki Zachodniej"
21:15 - Teatr Ognia F.A.N
22:00 - koncert Daniel Klein

OPISY PREZENTACJI:
Michał Przyborowski "Birma"
"Gdy zaczyna się kryzys, to jedni szukają nowej pracy, a inni biorą go na przeczekanie. Tak też było w moim przypadku, gdy stwierdziłem, że najlepszym sposobem na jego przeczekanie jest wyjazd z kraju, ale bynajmniej nie w poszukiwaniu nowej pracy, a w poszukiwani nowych wrażeń. Za odłożone oszczędności, niewielkim kosztem postanowiłem zrobić gap-year w Azji, ale nie tylko tam. W trakcie podróży miałem rozmaite przygody..."

Podczas tej prezentacji chciałbym zabrać Państwa do Birmy, jednego z etapów mojej podróży. Pokazać ten jeden z najpiękniejszych krajów Azji i opowiedzieć o tym jak uskuteczniałem kontakty z buddyjskimi mnichami.

Michał Stankiewicz "Nowa Zelandia w 10 miesięcy"
Zapraszam wszystkich na wyprawę po Nowej Zelandii. Do kraju Maorysów, Kiwi (takich, które chodzą i takich do jedzenia), rugby i Władcy Pierścieni. Na zdjęciach będzie można zobaczyć trochę z życia Maorysów w dolinach z dala od cywilizacji. Będą też miasta Paikeha (potoczna maoryska nazwa dla białych osadników), a także wyprawy autostopem poprzez niezmierzone piękno tego odległego kraju. Po prostu dalej się już nie da wybyć (No... może jakaś wyspa na Pacyfiku), więc myślę, że wyprawa z miejsca gdzie ludzie chodzą do góry nogami będzie dla Was ciekawostką. Zapraszam na kilka anegdotek z podróży, na historie poznanych niezwykłych ludzi i na subiektywną opowieść czym jest Nowa Zelandia okiem przybysza z Europy. Postaram się przybliżyć trochę kultury maoryskiej oraz ich niezwykłych zwyczajów i rytuałów. Opowiedzieć trochę ich historii i zarysować jak wiele się zmieniło wraz z przybyciem kolonistów.
Zostaje mi więc tylko zaprosić Was w iście Maoryskim stylu: Haere Mai

Piotr Kowalczyk "Wyprawa do Afryki Zachodniej"
Jak spełnić marzenie o afrykańskiej przygodzie, gdy skromny, studencki budżet nie pozwala na wielkie safari? Założyliśmy, że podróżujemy miejscowymi środkami transportu, noclegi organizujemy najtańszym kosztem, jemy to, co tubylcy. Naszym celem było przemierzenie Afryki Zachodniej, poznanie życia, kultury i zwyczajów jej rdzennych mieszkańców. Nie mieliśmy sztywnego planu naszej wyprawy: mieliśmy zacząć w Casablance i zakończyć podróż w Dakarze, do którego mieliśmy trafić z najdalszego kraju do jakiego uda nam się dotrzeć. Postanowiliśmy zdać się na przypadek i podróżować zależnie od okoliczności. Był więc autostop, taksówka, łódka, rower, ciężarówka z bananami i co tylko jeszcze się dało. Mieszkaliśmy zaś u rodziny mauretańskiej, na slumsach Dakaru, u rodziny w Gambii jak i w wiosce w Gwinei Bissau.

Teatr Ognia F.A.N
"Jesteśmy Teatrem Ognia działającym od około sześciu lat. Przez ten czas odwiedziliśmy ze swoimi fire show wiele miejsc, współpracowaliśmy z wieloma miastami i firmami, często prezentowaliśmy swoje umiejętności przed osobami prywatnymi oraz przy okazji imprez rodzinnych takich jak wesela, urodziny itp. Skład teatru zmienił się od czasu jego założenia co spowodowane było głównie wyjazdami członków teatru na studia do wielu miast Polski. Wszystkich nas połączyło jednak zamiłowanie do adrenaliny, chęć starcia się z jednym z głównych żywiołów ziemi- ogniem. Większość z nas od pierwszego kontaktu z tańcem ognia postanowiło poczynić kolejne kroki w celu doskonalenia swoich umiejętności panowania nad ogniem, czy raczej współpracy z nim. Pasja pochłaniała nas coraz bardziej, aż do momentu gdy mogliśmy zaprezentować swoje umiejętności szerszej publiczności. Tego wieczoru chcielibyśmy zaprezentować je przed Wami."

Daniel Klein
Po pięcioletniej emigracji do Krakowa (w celach studenckich) powrócił w rodzinne strony. Od wczesnej podstawówki członek Polickiego Chóru Chłopięco-Męskiego, w którym przez dziesięć lat śpiewał, koncertował, zwiedzał świat i dobrze się bawił. Kariery solowej nie posiada, choć zdarza mu się grą na gitarze i śpiewem uświetniać różne wydarzenia, m.in: kilkukrotnie występował na polickim "Śmietniku Artystycznym", współtworzył sekcję muzyczną koła naukowo-językowego Blabel przy AGH w Krakowie, przez 3 lata brał udział w cyklicznych wieczorach szantowych organizowanych w krakowskich lokalach przez nieformalną grupę miłośników szant i muzyki w ogólności. W czasie szkapowej imprezy zagra dla nas swoje ulubione rockowe kawałki a także przeniesie nas w magiczny świat piosenek SDM.

Zapraszamy serdecznie!
18 czerwiec 2011, godz. 17:00
Domek Grabarza, ul Storrady 2
Wstęp wolny!

Archiwum

15. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij14. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij13. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij12. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij11. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij10. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij9. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij8. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij7. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij6. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij5. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij4. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij3. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij2. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij1. Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży Włóczykij