Prezentacje

Joanna Chrzanowska, Kamil Kaczmarek, Kasper Piasecki - Peru i Transandino, czyli szlakiem Kolei Transandyjskiej

piątek 04.03.2011 godz. 21:00 - Gryfiński Dom Kultury

"Zafascynowani Centralną Koleją Transandyjską zdecydowaliśmy się uczynić ją tematem filmu dokumentalnego. Będąca jednym z najwspanialszych przedsięwzięć inżynieryjnych XIX wieku Kolej Transandyjska jest dziełem polaka, Ernesta Malinowskiego. Połączyła wybrzeże peruwiańskie z dziewiczymi terenami Andów. Pociąg rozpoczyna swą 12-godzinną podróż w surowym klimacie pustynnego wybrzeża, przemierza dolinę rzeki Rimac i wilgotny górski płaskowyż, pokonuje położone powyżej 4 tys. m.n.p.m. przełęcze i wydrążone w skale tunele, by dotrzeć w świat pokrytych śniegiem andyjskich szczytów. Oprócz realizacji zdjęć do filmu odwiedziliśmy wiele innych ciekawych miejsc w Peru. Odbyliśmy trekking w kilku pasmach Środkowych Andów, odwiedziliśmy najważniejsze miasta kraju, jezioro Titicaca i amazoński las, wspinaliśmy się na sześciotysięcznik, zobaczyliśmy Machu Picchu i Chan Chan."